Yamaha YZF R1M 2024 Icon Performance Yamaha YZF R1M 2024 Icon Performance Yamaha YZF R1M 2024 Icon Performance Yamaha YZF R1M 2024 Icon Performance Yamaha YZF R1M 2024 Icon Performance Yamaha YZF R1M 2024 Icon Performance

Yamaha YZF R1M 2024

Icon Performance

Varenr: D46991010A
409 400,00
Ikke på lager - 0 dager
-+
Selges som 1stk
BeskrivelseTeknisk infoProdusent
Beskrivelse

 

Yamaha YZF-R1M 2024

Dette er den mest avanserte produksjosmodellen for førere som ikke vil inngå kompromisser. Utstyrt med den legendariske 998 cc crossplane-motoren og Yamahas lette Deltabox-chassis i aluminium, er R1M den ultimate banemaskinen. Og med neste generasjons elektronikk lar denne kompromissløse motorsykkelen deg ta ut ditt sanne potensial på racingbanen

Yamaha har skapt den racing-fokuserte R1M ved å ta i bruk noe av den mest sofistikerte teknologien utviklet for den løpsvinnende M1 MotoGP-sykkelen. Den toppmoderne Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS) med NPX anti-cavitation gass-gaffel får frem det beste i deg på alle baner – og den lave karbonkåpa i fronten bidrar til å forbedre rundetidene dine.

Men det som virkelig gjør R1M til noe helt banebrytende, er de høyteknologiske funksjonene for førerstøtte, inkludert bremsekontroll, motorbremsestyring og startkontroll – samt en kommunikasjonskontrollenhet for datalogging og trådløs motorjustering. Med helsvarte felger, karbonpaneler, svart/sølv tankfarge og nyeste grafikk, er R1M den ultimate R-seriemodellen, og leverer den mest komplette banepakken.

 

 

M1-inspirert karbonkåpesett


 

R1M leveres med et radikalt fabrikksykkelutseende inspirert av den løpsvinnende Yamaha M1 MotoGP-sykkelen. Den aggressive kåpa og vindskjermen gir et lavt frontområde for minimal luftmotstand, og de integrerte kåpene går sømløst over i siden av tanken for en kompakt sittestilling og optimal arodynamikk.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-001-03.jpg


 

 

Öhlins elektronisk racingdemper (ERS)


 

Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS) er det mest avanserte fjæringssystemet som er tilgjengelig på en produksjons-Yamaha. Den avanserte programvaren gjør at du kan svinge, bremse og akselerere mer effektivt, og det brukervennlige grensesnittet gir deg mulighet til å foreta hurtige endringer i fjæringsinnstillingene for å tilpasse sykkelen til forskjellige baner og kjøreforhold..

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-002-03.jpg


 

 

Öhlins NPX antikavitasjonsgassgaffel


 

For å oppnå bedre tilbakemelding fra underlaget med mer konsekvent demping, er den nyeste R1M-modellen utstyrt med en høyteknologisk Öhlins NPX gassgaffel. Et lite gasskammer i gaffelakselbrakettene utøver 0,6 MPa internt trykk for å redusere kavitasjon på retursalget. Dette gjør det mulig for dempesystemet å fungere mer effektivt, noe som gir deg en presis følelse og bedre kontroll.

 https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-002-03.jpg


 

 

Lett bakramme i karbon


 

For å oppnå den beste massebalansen sammen med en lav, racingtilpasset vekt, har R1M-modellen kåper og frontskjerm i karbon, samt felger og bakramme i magnesium og et nedre kåpedeksel i titan. Bakstussen i karbon understreker de ekstremt høye spesifikasjonen til denne sofistikerte banesykkelen.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-004-03.jpg


 

 

Gravert Produksjonsnummer


 

Teknologi betyr å forandre måten vi kjører på, og R1-modellen har hele syv elektroniske kontrollsystemer. Med to moduser analyserer bremsekontrollsystemet (BC) data som helningsvinkel og hjulspinn ved akselerasjon og modulerer hydraulisk bremsetrykk for å forhindre at hjulene låser seg.

 https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-004-03.jpg

 

 


Brake Control-system (BC)


På racerbanen trenger du presisjonskontroll i alle situasjoner hvis du skal redusere rundetidene dine. Med to moduser analyserer bremsekontrollsystemet (BC) hos R1M-sykkelen data som helningsvinkel og hjulspinn, og modulerer umiddelbart hydraulisk bremsetrykk for å hindre låsing av hjul for å oppnå en mer sømløs og raskere runde.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-006-03.jpg

 

 


EBM-system (Engine Brake Management)


Kontroll er alt når du er på racingbanen, og R1Ms EBM-system (Engine Brake Management) lar deg velge riktig motorbremseffekt for ulike kjøreforhold.
Ved å bruke data fra ulike sensorer, justerer EBM gasspjeldåpningen, tenningstidspunktet og bensininnsprøytningen og gir deg valgmuligheter for tre motorbremsemoduser.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

 

998cc crossplane-motor


 

998cc-motoren er utviklet med M1 MotoGP-teknologi og er utstyrt med Bosch-injektorer som gir en bred sprøytevinkel for økt effektivitet.
 Spesialdesignede finger-follower vinkelarmer og nye kamtopper gir utmerket ytelse ved høyt turtall – og EU5 crossplane-motoren er også utstyrt med et svært effektivt smøresystem som gir optimal ytelse.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

 

Ride-by-wire APSG-gass


 

Yamaha YCC-T (Chip Controlled Throttle) aktiveres av en høyteknologisk twistgrip-enhet som gir en nøytral følelse av presis kontroll. Med fjæring, slider og gir som gir en smidig og progressiv følelse, gir det lette ride-by-wire APSG-systemet (Accelerator Position Sensor Grip) med twitstgrip en øyeblikkelig gassrespons.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

 

Launch Control System (LCS)


 

Ved å bruke data fra et bredt spekter av sensorer, sørger LCS-systemet (Launch Control System) i R1M for god kontroll ved løpsstarter. For å få de raskeste og mest aggressive startene, er LCS1-modusen programmert til å aktiveres ved 9 000 rpm med en gassåpning på 41 grader.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

Bridgestone Battlax RS11-dekk


 

Uansett om du akselererer aggressivt, bremser hardt eller har fullt nedlegg, må du alltid kunne stole på dekkene dine. Bridgestone Battlax Racing Street RS11-dekk – med en 200-bakdekk – har et racing-utviklet mønster kombinert med en unik gummiblanding som sørger for grep i særklasse og en enestående følelse.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

 

Eksklusiv CCU muliggjør trådløs tuning


 

Den eksklusive kommunikasjonskontrollenheten (CCU) til R1M har en dataloggfunksjon som gjør at du kan registrere en rekke data i sanntid, inkludert rundetider, hastighet, gasspådrag, GPS-sporing, nedleggsvinkel m.m.

Den kan også brukes til å kommunisere med Yamaha-kjørekontrollsystemet (YRC) mens du viser, laster ned eller endrer kjøremodus.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

 

Intertialsensorsystem (IMU) med 6 akser


 

Utstyrt med et akselerometer, samt en gyro- og G-kraft-sensor som måler helning, rotasjon og utveksling, gir den sofistikerte 6-akses IMU-enheten (Inertial Measurement Unit) nøyaktig og løpende informasjon til ECU – 125 ganger i sekundet. Disse dataene gjør at ECU-en kan styre de elektroniske førerstøttesystemene, og sørge for kontinuerlig optimal maskinstyring og dermed reduserte rundetider.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

 

Høyteknologiske elektroniske kontrollfunksjoner


 

Hver gang du kjører R1M, kan du være trygg på at de avanserte elektroniske kontrollsystemene jobber med deg hele veien for å gi deg best mulig kontroll over motor og chassis.
 Med ERS, QSS, Lift Control, Launch Control, Slide Control, Brake Control og Engine Brake Management, kan du velge riktig oppsett for enhver situasjon.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

Teknisk info

Produktinformasjon

Produsent Yamaha
Gruppe 1 Motorsykkel
Gruppe 2 Tung MC
Gruppe 3 Yamaha
Motordetaljer Væskekjølt, Firetakt, 4-ventilers, DOHC
Antall Sylindre 4
Motorvolum 998cc
Boring 79 mm
Slaglengde 50.9 mm
Kompresjonsforhold 13.0 : 1
Effekt 200 hk
Moment 113,3 Nm
Drivstoffsystem Elektronisk Bensininnsprøytning
Clutch Våt, Multiplate Clutch
Tenningssystem TCI
Smøresystem Våtsump
Startsystem Elektrisk Start
Girkasse Konstant utveksling, 6-trinns
CO2 Utslipp 159 g/km
Drivstofforbruk 6.8 l/100km
Drivstofftank 17 Liter
Oljekapasitet 4.9 Liter
Kraftoverføring Kjede
Rammedesign Deltabox aluminiumsramme, Diamant
Gaffel Teleskopgaffel
Bakdemper Svingarm, (lenkearm)
Fjæringsvei Gaffel 120 mm
Fjæringsvei Bakdemper 120 mm
Bremser foran Hydraulisk brems med doble skiver, Ø320 mm
Bremser bak Hydraulisk enkel skive, Ø220 mm
Dekk Foran 120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Dekk Bak 200/55 ZR17M/C (78W) slangeløs
Trail 102 mm
Kjøretøylengde 2055 mm
Kjøretøybredde 690 mm
Kjøretøyhøyde 1165 mm
Akselavstand 1405 mm
Bakkeklaring 130 mm
Setehøyde 860 mm
Kjøretøyvekt 202 kg


Produsent