Yamaha YZ450F 70th Anniversary Edition 2026
Alle førere ønsker å kjøre en maskin som gir dem et forsprang på konkurrentene og den beste sjansen til å vinne. YZ450F 70th Anniversary Edition gjør akkurat det med seiersvant kraft og suverende kjøreegenskaper. Den kommer også i den ikoniske hvite og røde spesiallakken, som hedrer de mange vinnerne Yamaha har skapt på veien frem til den nyeste YZ450F 70th Anniversary Edition.
YZ450F 70th Anniversary Edition har en ny motor som leverer den samme løpsvinnende kraften som før, men nå med større brukervennlighet og en bedre følelse gjennom den nye hydrauliske clutchen. Den nye rammen og oppdateringene på fjæringen sørger for en jevnere kjøreopplevelse, bedre følelse for grep og en mer stabil følelse over variert underlag– uten at sykkelens utmerkede stabilitet og svingegenskaper går tapt.
Samtidig som den hyller tidligere vinnere, er YZ450F 70th Anniversary Edition en helt moderne maskin med teknologi som skiller den fra røkla både på og utenfor banen. Med Power Tuner-appen på telefonen din kan du gjøre raske justeringer av motorens karakter og innstillinger for antispinn, og den nye telefonbetjente ECU-låsen sikrer motorsykkelen din når den står parker
70th Anniversary Edition spesialfarger
YZ450F 70th Anniversary Edition har en fantastisk hvit og rød fargekombo inspirert av YZM400F, den aller første maskinen med 4-takt som tok seire i Motocross World Championship og i AMA Supercross, og hyller Yamahas lange og vellykkede racinghistorie. Nytt karosseri gir en moderne look med den slanke og lave løpsnummerplaten, todelte sidedeksler og den nye bakskjermen.

Ny motor med større fleksibilitet
Innsugssystemet er oppgradert ved å endre innsugsporten og utformingen av veggene i luftboksen for å oppnå optimal flyt med mindre tverrsnitt, og skape en vertikal virvel i brennkammeret. Dette øker forbrenningseffektiviteten ved lavt og middels turtall, samtidig som effekten opprettholdes ved høyere turtall.

Ny ramme for bedre kontroll og komfort
Den nye rammen har redesignet indre struktur og tykkelse på nedre rør, samt bilaterale asymmetriske motorfester for å justere rammens torsjonsegenskaper. Dette reduserer stivheten ved støt oppover, samtidig som de samme nivåene av langsgående, lateral og vridningsstivhet opprettholdes. Dette gir en roligere og svært stabil følelse i fronten, forbedret chassisbalanse og kontaktfølelse, og gir mindre vektoverføring og bedre stabilitet i hjulspor og svært ujevnt underlag.

Bedre følelse med hydraulisk clutch
Ny hydraulisk clutch erstatter den forrige vaierdrevne og gir en mer stabil ytelse og holder inngrepspunktet konstant under lengre kjørepass. Det gir bedre følelse med inngrepspunktet, jevnere clutchkontroll og er lettere å operere.

Holder støyen nede
2026 YZ450F-eksosen har blitt gjort mer stillegående med en sentralt plassert resonator og noen justeringer, mens lyddemperens festevinkel er senket litt for å skape mer plass til å få tak i bakskjermen for å løfte opp sykkelen etter velt. Luftrenseren har nå en ekstra resonator og kanal for å redusere induksjonsstøy.

Jevnere kjøring og bedre følelse
Den nye YZ450F har fått en ny ramme med optimalisert stivhet for å sikre en mer stabil kjøring, forbedret komfort og en mer plantet følelse når du kjører over humper og lander etter hopp. Sykkelen opprettholder fortsatt den utmerkede stabiliteten og svingytelsen den er kjent for.

Oppdaterte demperinnstillinger
Oppdateringer av fjæringen gir bedre følelse av grep så vel som stabilitet. Bakre støtdemper er nyutviklet med KYB med en jevnere overgang fra sakte- til høyhastighetsdemping. Det er nå også en manuelt justerbar kompresjonsdemping.

Ny styling
YZ450F har blitt stylet for å fremheve det lette og kompakte utseendet. Den slanke og lave nummerplaten bidrar til det smidige og lette utseendet. De nyinnførte todelte sidedekslene har en totonet farge som understreker YZ-seriens velkjente horisontale linjer. Bakskjermen har et solid utseende, og den er lettere å gripe når du manøvrerer maskinen. YZ-logoene på dekselet i omvendt type, og «speed block»-grafikken markerer motorsykkelen som en del av den løpsvinnende familien.

ECU-lås tyverisikringsenhet
En ECU-låsfunksjon gjør det mulig for føreren å låse sykkelen via en smarttelefon, og motoren kan ikke startes igjen før passordet er skrevet inn riktig på telefonen. Funksjonen gir et supert tyverisikringssystem for en sykkel uten fysisk nøkkel.

Nytt anti-skli sete
Det nye materialet som er valgt for setet har et bikakemønster med dybde og korn designet for å redusere potensialet for at føreren glir tilbake på setet under akselerasjon. Det nye mønsteret gjør det også lettere å bevege seg fremover i setet.

Brukervennlig Power Tuner app
Power Tuner har en ny «Simple Tuning»-funksjon som lar deg enkelt velge ønsket motorinnstilling fra «Smooth» til «Aggressive». En lap timer-funksjon lar deg følge med på forbedringene dine, og en FAQ-seksjon forklarer den mest effektive måten å velge den beste motor- og fjæringsinnstillingen på for en gitt situasjon.