Yamaha YZ450F 2026
Uansett på hvilket nivå du konkurrerer, vil YZ450F gi deg kraften du trenger for å vinne. Den nye motoren leverer den samme løpsvinnende kraften som før, men nå med større brukervennlighet i lav- og mellomregisteret og større følelse av kraft på toppen. Det nye eksosanlegget oppfyller de nyeste støyforskriftene, og den nye hydrauliske clutchen gir bedre følelse for inngrepspunktet og er lettere å operere.
Når utgangspunktet allerede er så bra, blir det vanskeligere å gjøre forbedringer. YZ450F hadde allerede et anerkjent chassisoppsett, men den nye modellen introduserer en ny ramme og oppdateringer av fjæringen for å gi en enda smidigere kjøring, bedre følelse av grep og en mer stabil følelse over variert underlag, samtidig som den utmerkede stabiliteten og svingytelsen opprettholdes. Setetrekket har nytt materiale for å hindre føreren i å skli tilbake ved akselerasjon, noe som hjelper deg med å beholde kontrollen og holde fokus på å vinne.
Å vinne løp krever mer enn bare gammeldags tuning – YZ450F er i forkant av teknologien også her for å gi deg det beste utgangspunktet på banen. Den brukervennlige Power Tuner-appen lar deg gjøre raske justeringer av motorkarakteren og innstillingene for traction-kontroll slik at sykkelen matcher forholdene og holder deg et hestehode foran. Den nye ECU-låsen gjør det enkelt å beskytte motorsykkelen din når du ikke kjører. Den gjør at motoren ikke kan startes før du skriver inn passordet ditt på telefonen, og holder din kjære motorsykkel trygg.
Ny motor med større fleksibilitet
Innsugssystemet er oppgradert ved å endre innsugsporten og utformingen av veggene i luftboksen for å oppnå optimal flyt med mindre tverrsnitt, og skape en vertikal virvel i brennkammeret. Dette øker forbrenningseffektiviteten ved lavt og middels turtall, samtidig som effekten opprettholdes ved høyere turtall.

Ny ramme for bedre kontroll og komfort
Den nye rammen har redesignet indre struktur og tykkelse på nedre rør, samt bilaterale asymmetriske motorfester for å justere rammens torsjonsegenskaper. Dette reduserer stivheten ved støt oppover, samtidig som de samme nivåene av langsgående, lateral og vridningsstivhet opprettholdes. Dette gir en roligere og svært stabil følelse i fronten, forbedret chassisbalanse og kontaktfølelse, og gir mindre vektoverføring og bedre stabilitet i hjulspor og svært ujevnt underlag.

Bedre følelse med hydraulisk clutch
Ny hydraulisk clutch erstatter den forrige vaierdrevne og gir en mer stabil ytelse og holder inngrepspunktet konstant under lengre kjørepass. Det gir bedre følelse med inngrepspunktet, jevnere clutchkontroll og er lettere å operere.

Holder støyen nede
2026 YZ450F-eksosen har blitt gjort mer stillegående med en sentralt plassert resonator og noen justeringer, mens lyddemperens festevinkel er senket litt for å skape mer plass til å få tak i bakskjermen for å løfte opp sykkelen etter velt. Luftrenseren har nå en ekstra resonator og kanal for å redusere induksjonsstøy.

Jevnere kjøring og bedre følelse
Den nye YZ450F har fått en ny ramme med optimalisert stivhet for å sikre en mer stabil kjøring, forbedret komfort og en mer plantet følelse når du kjører over humper og lander etter hopp. Sykkelen opprettholder fortsatt den utmerkede stabiliteten og svingytelsen den er kjent for.

Oppdaterte demperinnstillinger
Oppdateringer av fjæringen gir bedre følelse av grep så vel som stabilitet. Bakre støtdemper er nyutviklet med KYB med en jevnere overgang fra sakte- til høyhastighetsdemping. Det er nå også en manuelt justerbar kompresjonsdemping.

Ny styling
YZ450F har blitt stylet for å fremheve det lette og kompakte utseendet. Den slanke og lave nummerplaten bidrar til det smidige og lette utseendet. De nyinnførte todelte sidedekslene har en totonet farge som understreker YZ-seriens velkjente horisontale linjer. Bakskjermen har et solid utseende, og den er lettere å gripe når du manøvrerer maskinen. YZ-logoene på dekselet i omvendt type, og «speed block»-grafikken markerer motorsykkelen som en del av den løpsvinnende familien.

ECU-lås tyverisikringsenhet
En ECU-låsfunksjon gjør det mulig for føreren å låse sykkelen via en smarttelefon, og motoren kan ikke startes igjen før passordet er skrevet inn riktig på telefonen. Funksjonen gir et supert tyverisikringssystem for en sykkel uten fysisk nøkkel.

Nytt anti-skli sete
Det nye materialet som er valgt for setet har et bikakemønster med dybde og korn designet for å redusere potensialet for at føreren glir tilbake på setet under akselerasjon. Det nye mønsteret gjør det også lettere å bevege seg fremover i setet.

Brukervennlig Power Tuner app
Power Tuner har en ny «Simple Tuning»-funksjon som lar deg enkelt velge ønsket motorinnstilling fra «Smooth» til «Aggressive». En lap timer-funksjon lar deg følge med på forbedringene dine, og en FAQ-seksjon forklarer den mest effektive måten å velge den beste motor- og fjæringsinnstillingen på for en gitt situasjon.