Yamaha Ténéré 700 2024 Extreme Edition Yamaha Ténéré 700 2024 Extreme Edition Yamaha Ténéré 700 2024 Extreme Edition Yamaha Ténéré 700 2024 Extreme Edition Yamaha Ténéré 700 2024 Extreme Edition Yamaha Ténéré 700 2024 Extreme Edition

Yamaha Ténéré 700 2024

Extreme Edition

Varenr: BNWE91010A
174 400,00
Ikke på lager - 0 dager
-+
Selges som 1stk
BeskrivelseTeknisk infoProdusent
Beskrivelse

Yamaha Tènèrè 700 Extreme Edition

 

Ténéré har vært kongen av Adventure-verdenen. Den spesielle kombinasjonen av et lett chassis som kan ta deg overalt og en momentsterk CP2-motor, gjør den til en virkelig fremragende og allsidig maskin. Nå er det et tøft nytt medlem i denne legendariske familien – og den er bygget for de kompromissløse adrenalinsøkerne.

Ténéré 700 Extreme er inspirert av Yamahas suksessrike rallysykler, og er laget for å ta deg enda lenger ut i ødemarken. Med sin avanserte KYB-fjæring og økte bakkeklaring, samt en rekke terrengorienterte komponenter og 3-temas tilkoblet TFT-skjerm, er denne hardcore 690 cc go-getter klar for hva som helst.

Enten du er en erfaren adventure-fører, eller du er ny i denne spennende sjangeren, er nye Ténéré 700 Extreme den typen maskin som stjeler din oppmerksomhet. Sjekk det ut og finn din egen type ekstrem.

 

 

Heljusterbar KYB-gaffel på 43 mm

 

Ténéré 700 Extreme har en avansert KYB-gaffel med 230 mm fjæringsvei (20 mm mer enn Ténéré 700) som takler det tøffeste terrenget. Et slitesterkt Kashima-belegg på rørene sikrer jevn fjæring – og med full justerbarhet for forspenning og kompresjons-/returdemping, kan denne tøffe offroaderen settes opp for å passe perfekt til kjørestilen din i alle terreng.

 

Nytt design og aggressiv styling

 

 

KYB piggyback støtdemper bak

 

Ténéré 700 Extreme er utstyrt med en langslaget KYB-støtdemper bak som gir 220 mm fjæringsvei – 20 mm mer enn Ténéré 700. Den reca-utviklede, fullt justerbare Monocross fjæringen er utstyrt med en nyutviklet link som gir mer progressiv fjæring og bedre kjøreegenskaper i ekstremt offroad-terreng.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

3-tema tilkoblet 5-tommers TFT-display

 

5-tommers TFT-måleren har tre ulike skjermstiler som passer til forskjellige situasjoner. «Explorer» har en dynamisk digital stil, mens «Street» gir et analogt hastighetsmålerformat. «Raid»-temaet har en road book-inspirert design med fokus på trip-tellere. Med Yamahas gratis MyRide-app kan du holde deg online og se tekst- og anropsvarsler på skjermen.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Flatt rallysete i ett stykke

 

Når du kjører offroad, må du enkelt kunne skifte vekt for optimal kontroll.. Med sin flatere profil og ekstra 20 mm polstring gir setet på Ténéré 700 Extreme ekstra komfort sammen med økt mobilitet både på asfalt og grus.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Høyt montert enduro-forskjerm

 

Ténéré 700 Extreme er utstyrt med en høy designet for å håndtere de mest ekstreme terrengforholdene. Den har lav vekt, men beskytter likevel godt mot steint og gjørme, samtidig som en lavt montert halvskjerm beskytter motoren og sykkelen.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Lette fothvilere i titan

 

For økt grep i gjørmete eller våte forhold inkluderer spesialutstyret i Ténéré 700 Extreme fothvilere i titan. Disse rallyfothvilerne er 200 g lettere og har en 35 % større overflate enn standarddesignet, og reduserer presset på støvelsålene dine, særlig ved stående kjøring. Dette gir økt kontroll takket være et større kontaktområdet.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

690 cc 4-takters CP2-motor

 

Yamahas 690 cc CP2-motor er designet for å gi den beste og mest tilfredsstillende kjøreopplevelsen i alle typer terreng. Med en lineær kraftutvikling og en 270° veiv produserer motoren masse dreiemoment, og vil trekke hardt hele veien fra lavt turtall. Dette gjør Ténéré 700 Extreme til en fremragende sykkel enten du krysser kontinenter eller spruter grus på lokale skogsveier.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

3-trinns ABS

 

3-trinns ABS gjør at du kan bestemme nøyaktig hvordan sykkelen skal oppføre seg på forskjellig underlag. Modus 1 er fullt på, med ABS på begge hjulene – et lovkrav på offentlige veier. Modus 2 har forhjulet på, bakhjulet av, noe som gir ekstra trygghet på løs grus. Modus 3 er helt av, noe som gir deg optimal kontroll når du kjører på skikkelig løst eller gjørmete underlag.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

Ergonomisk bensintank på 16 liter

 

Takket være den høye drivstoffeffektiviteten til CP2-motoren, gir 16-liters tanken god rekkevidde mellom bensinfyllingene. Og enten du krysser ekstremt terreng eller tar en avslappet tur på motorveien, bidrar den slanke tanken til den fine ergonomien som gjør kjennetegner dette multitalentet av en adventure-sykkel.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

Full LED-belysning og USB-uttak

 

Den aggressive 4 LED-frontlykten er inspirert av rally-raid konkuransesyklene som kan spore DNA-et sitt tilbake til Yamahas Dakar-vinnende maskiner. Også resten av sykkelens belysning er LED, som de kompakte blinklysene foran og bak, og baklyset som har god synlighet, lav vekt og utmerket pålitelighet.

 Nytt design og aggressiv styling

 

 

21-tommers / 18-tommers hjul med eiker

 

Racingarven til Ténéré 700 Extreme ser vi blant annet i bruken av 21-tommers/18-tommers eikehjul som kombinerer enorm styrke med kontrollert flex for å håndtere ulendt terreng. Bruken av 21-tommers forhjul og 18-tommers bakhjul gir deg muligheten til å montere dekk med full enduro-spesifikasjon for enda bedre offroad-egenskaper.

 Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Utmerket beskyttelse for offroad-kjøring

 

Denne robuste adventure-sykkelen kommer med et bredt utvalg av originalt utstyr som er designet for å beskytte deg og maskinen din. Den lette skjermen og håndbeskytterne bidrar til å avlede vind, mens kjedeføringen og den lette radiatorbeskytteren beskytter mot steinsprut og lignende, og opprettholder sykkelens ytelser.

Nytt design og aggressiv styling 

Teknisk info

Produktinformasjon

Produsent Yamaha
Gruppe 1 Motorsykkel
Gruppe 2 Tung MC
Gruppe 3 Yamaha
Motordetaljer Væskekjølt, Firetakt, 4-ventilers, DOHC
Motorvolum 689cc
Boring 80 mm
Slaglengde 68,6 mm
Kompresjonsforhold 11,5:1
Effekt 74 hk
Moment 68 Nm
Drivstoffsystem Elektronisk Bensininnsprøytning
Clutch Våt, Multiplate Clutch
Tenningssystem TCI
Smøresystem Våtsump
Startsystem Elektrisk Start
Girkasse Konstant utveksling, 6-trinns
CO2 Utslipp 100g/km
Drivstofforbruk 4,16 L / 100 km
Drivstofftank 16 Liter
Oljekapasitet 3 Liter
Kraftoverføring Kjede
Rammedesign Rørramme i stål, dobbel rørramme
Gaffel Opp-ned teleskopgaffel
Bakdemper Svingarm, (lenkearm)
Fjæringsvei Bakdemper 220 mm
Bremser foran Hydraulisk doble skiver, Ø 282 mm
Bremser bak Hydraulisk skivebrems, Ø 245 mm
Bremseskive Diameter Foran 230 mm
Dekk Foran 90/90-21 M/C 54V
Dekk Bak 150/70 R18 M/C 70V
Trail 105 mm
Kjøretøylengde 2370 mm
Kjøretøybredde 905 mm
Kjøretøyhøyde 1490 mm
Akselavstand 1595 mm
Bakkeklaring 260 mm
Setehøyde 910 mm
Kjøretøyvekt 205 kg


Produsent