Yamaha XSR 900 GP 2024 Legend Red Yamaha XSR 900 GP 2024 Legend Red Yamaha XSR 900 GP 2024 Legend Red Yamaha XSR 900 GP 2024 Legend Red Yamaha XSR 900 GP 2024 Legend Red Yamaha XSR 900 GP 2024 Legend Red

Yamaha XSR 900 GP 2024

Legend Red

Varenr: BMG191010A
204 400,00
Ikke på lager - 0 dager
-+
Selges som 1stk
BeskrivelseTeknisk infoProdusent
Beskrivelse

Yamaha XSR 900 GP

 

XSR 900 GP er designet for å vekke minner fra gullalderen, og er den ultimate blandingen av retro racingstil kombinert med det siste innen banebrytende teknologi, alt for å gi en spennende tur og for å stimulere sansene på en måte som ingen andre

Med et utseende som minner om YZR500-sykkelen som ble kjørt til seier av ikoniske Yamaha-førere på 80- og 90-tallet, er XSR900 GP en feiring av Yamahas racing-arv som vi ikke har sett maken til. YZR Grand Prix raceren har vært modell for frontkåpen og hekken, og vekker minner fra Grand Prix-racingens gullalder – en sann hyllest til noen av de mest ikoniske racersyklene fra Yamahas fortid.

Ikke la deg lure av heritage-stilen, under karosseriet finner du det siste innen banebrytende Yamaha-teknologi, noe som sørger for en mer enn kapabel maskin som begeistrer hver gang du vrir på gassen. Det siste innen bremse- og fjæringskomponenter forbedrer kjøreegenskapene, mens integrerte kjøremoduser og en omfattende elektronikkpakke hever listen ytterligere.

 

 

Karakteristisk design som minner om Grand Prix-syklene på 80- og 90-tallet

 

XSR 900 har en toppkåpe som drar tankene mot 1980-tallets gullalder i Grand Prix-racing. Sammen med setedekselet,  gir det ikke bare vibber fra YZR500, men den ekstra aerodynamiske effekten øker også toppfarten og akselerasjonen. Et fargematchende deksel over passasjersetet fullfører racer-utseendet med en boksaktig hekk i 1980-tallsstil.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

Ny 5-tommers TFT-fargeskjerm med tilkobling

 

En ny femtommers TFT-fargeskjerm er plassert et retroinspirert instrumentpanel.  Du kan velge mellom fire visningstemaer som passer til en rekke kjøreopplevelser, inkludert en analog turteller, inspirert av tidligere racersykler. For en moderne kjøreopplevelse er smarttelefontilkobling standard på XSR 900 GP, slik at du kan holde kontakten mens du kjører ved å koble smarttelefonen til displayet via MyRide-appen.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

Fullt justerbar KYB-fjæring foran og bak

 

I tråd med mantraet om å blande gårsdagens stil med dagens teknologi, kan XSR 900 GP skryte av det siste innen fjæringsteknologi, inkludert fullt justerbar KYB opp-ned-gaffel og bakhjulsoppheng av link-typen. Begge er optimalisert for forbedret håndtering for å imøtekomme den sportslige kjørestilen.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Nydesignet clip on-styre og styrebrytere

 

For å gi den sportslige kjørestilen som passer den racinginspirerte estetikken, har XSR 900 GP clip on-styre montert i styrefestet over styrekrona. Dette flytter føreren lenger frem på maskinen, og dermed mer vekt over framhjulet for å gi den mer presise følelsen som forventes av en maskin i racing-stil, men med nok komfort for landeveissykling.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Chassis i Deltabox-stil med økt stivhet

 

Yamaha introduserte først Deltabox-rammen i sine Grand Prix-sykler på 80-tallet – banebrytende ny teknologi som formet fremtiden for sportsmotorsykler. Rammen i Deltabox-stil er fortsatt kjernen i mange Yamaha-motorsykler den dag i dag, inkludert i XSR 900 GP. For å imøtekomme XSR 900 GPs mer sportslige kjørestilling, er chassiset finjustert for å gi bedre stabilitet i svingene og tilbakemelding fra forhjulet

Nytt design og aggressiv styling

 

 

Revidert, 80-tallsinspirert hovedsete, nye sidedeksler og avtagbart setedeksel

 

Det nydesignede, komfortable førersetet er designet med stilen til 80- og 90-tallsracere i tankene. Lukkede sidepaneler er lagt til nedenfor setet for å fortsett racing-utseendet fra halvkåpen og er sikret med D-ringfester i racingstil for rask og enkel fjerning.
Et deksel sitter over passasjersetet, og kan tas av for kjøring med passasjer.

Nytt design og aggressiv styling

 

 

Fotpinner i ny stil og ny posisjonering

 

De formstøpte fotpinnene i aluminium er tilgjengelige i to posisjoner, øvre og nedre. Disse fotpinneposisjonene har blitt revidert for å matche den sportsligere ergonomien, og imøtekomme den nye sittestillingen og lage clip on-styret.

 Nytt design og aggressiv styling

 

 

Yamaha kjørekontroll YRC og 6-akset IMU

 

Den avanserte R1-avledede 6-aksede IMU styrer den omfattende pakken med førerhjelpemidler, inkludert Lean Sensitive Traction Control og ABS, sladdkontroll og wheelie-kontroll, med mer. Yamaha Ride Control lar deg velge motoreffekt, karakteristikk og intervensjonsnivå fra de nedleggssensitive førerhjelpemidlene, for å passe dine preferanser og rådende veiforhold.Tre forhåndsinnstilte integrerte kjøremoduser, «SPORT», «STREET» og «RAIN» med fabrikkinnstillinger for ulike intervensjonsnivåer for å passe til forskjellige forhold, kompletteres med manuelt justerbare «CUSTOM»-innstillinger.

 Nytt design og aggressiv styling

 

 

 

Cruisekontroll, tredje generasjons Quick Shift-system og A&S Clutch

 

Gled deg over en forbedret kjøreopplevelse gjennom det siste innen Yamaha-teknologi, inkludert tredje generasjons Quick Shift-system som muliggjør clutchfrie girskift ved både oppgiring under akselerasjon, og nedgiring. Cruisekontroll er montert som standard og betjent av det nye intuitive bryterpanelet. Fartsholderen gir bedre lankjøringskomfort, mens A&S Clutch (Assist and Slipper) holder sykkelen stabil ved i sportslig kjøring.

Nytt design og aggressiv styling 

 

 

 

Sofistikert momentsterk EU5+ 890 cc CP3-motor

 

Den momentsterke CP3-motoren på 890 cc kombinert med det lette og smidige Deltabox-chassiset passer perfekt for den mer sportslige kjørestillingen til XSR 900 GP.
Den akustiske harmonien i brølet fra trippelen øker følelsen av akselerasjon hver gang du vrir på gassen, og tilbyr den mest sportslige kjøreopplevelsen i CP3-serien.

Nytt design og aggressiv styling 

 

 

 

Yamaha Spinforged-hjul utstyrt med Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekk

 

Felgene i XSR 900 GP er produsert ved hjelp av Yamaha-eksklusiv Spinforging-teknologi og er ekstremt lette, noe som gir en mer responsiv fjæring og dermed økt smidighet og stabilitet. XSR 900 GP føles mer responsiv, spesielt i svinger og ved bremsing, med grepet maksimert av de nyeste Bridgestone Battlax Hypersport S23-dekkene.

Nytt design og aggressiv styling 

Teknisk info

Produktinformasjon

Produsent Yamaha
Gruppe 1 Motorsykkel
Gruppe 2 Tung MC
Gruppe 3 Yamaha
Motordetaljer Væskekjølt, Firetakt, 4-ventilers, DOHC
Antall Sylindre 3
Motorvolum 890cc
Boring 78 mm
Slaglengde 62,1 mm
Kompresjonsforhold 11,5:1
Effekt 119 hk
Moment 93 Nm
Drivstoffsystem Elektronisk Bensininnsprøytning
Clutch Våt, Multiplate Clutch
Tenningssystem TCI
Smøresystem Våtsump
Startsystem Elektrisk Start
Girkasse Konstant utveksling, 6-trinns
CO2 Utslipp 116 g/km
Drivstofforbruk 5 l/100km
Drivstofftank 14 Liter
Oljekapasitet 3,5 Liter
Kraftoverføring Kjede
Rammedesign Diamant
Gaffel Teleskopgaffel
Bakdemper Svingarm, (lenkearm)
Fjæringsvei Gaffel 130 mm
Fjæringsvei Bakdemper 131 mm
Bremser foran Hydraulisk dobbel bremseskive, Ø298 mm
Bremser bak Hydraulisk enkel skive, Ø245 mm
Dekk Foran 120/70ZR17M/C (58W) slangeløs
Dekk Bak 180/55ZR17M/C (73W) slangeløs
Trail 110 mm
Kjøretøylengde 2160 mm
Kjøretøybredde 1180 mm
Akselavstand 1500 mm
Bakkeklaring 145 mm
Setehøyde
  • 810 mm
  • 835 mm
Kjøretøyvekt 200 kg


Produsent