Yamaha YZF-R9 2025 Tech Black Yamaha YZF-R9 2025 Tech Black Yamaha YZF-R9 2025 Tech Black Yamaha YZF-R9 2025 Tech Black Yamaha YZF-R9 2025 Tech Black

Yamaha YZF-R9 2025

Tech Black

Varenr: BKN391010B
212 900,00
Ikke på lager (Est.14 dager
-+
Selges som 1stk
BeskrivelseTeknisk infoProdusentPASSER TIL
Beskrivelse

Yamaha YZF-R9 2025

 

R9 tar velprøvd teknologi avledet fra racing, og kombinerer den med den kritikerroste tresylindrete motorplattformen som har revolusjonert Yamaha-merket det siste tiåret. Ekteskapet mellom dette berømte momentsterke kraftverket og Yamahas anerkjente skarpe kjøreegenskaper skaper en perfekt balansert Supersport-modell verdig statusen som R-seriens flaggskip.

R9 beholder mange av de MotoGP-inspirerte designelementene som har blitt synonymt med Yamahas Supersport-modeller, og representerer progresjonen som forventes av en ny generasjon. I tillegg gir fjæring og bremser fra Brembo presisjon, kjøreegenskaper og smidighet på R1-nivå som Yamahas Supersport-serie er så kjent for.

 

  • 890cc CP3 væskekjølt 4-takts, 3 sylindret motor
  • Letteste Deltabox-ramme i aluminium noen gang på en Yamaha Supertsport-modell
  • Aggresivt aerodynamisk karosseri med down force winglets
  • Brembo hovedsylinder foran og Stylema-kalipere sammen med 320 mm bremseskiver
  • Ny generasjon KYB fullt justerbar fjæring
  • Yamaha Rider Control med justerbare instillinger
  • Nedleggssensitive førerhjelpemidler, inkludert traction-control, slip-control og bremsekontroll
  • Power modes, Launch Control og Lift Control
  • Styring av motorbrems og Back Slip Regulator
  • 5" TFT-skjerm med full tilkobling
  • Banefokusert utstyr, inkludert slip-on-styre og tredje gnerasjons QSS

 

 

890cc CP3 væskekjølt 4-takts, 3-sylindret motor

R9 er drevet av Yamahas prisbelønte 890cc CP3 vannavkjølte, tresylindrede, DOHC, motor med fire ventiler per sylinder og bensininnsprøytning. Boring og slaglengde på 78 mm x 62 mm og 11,5: kompresjonsforholdet gir både utmerket dreiemoment og rikelig med kraft, og kombinert med den fine kontrollen som tilbys av Yamaha chipkontrollert gass (YCCT) oppnås optimal ytelse både på banen og veien. Sekundærutvekslingen, tenningstidspunktet og bensin-mappingen er alle optimalisert for Supersport-ytelse.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-001-03.jpg

 

 

Letteste Deltabox-ramme i aluminium på en Yamaha Supersport-modell

Den gravitasjonsstøpte Deltabox-rammen er utviklet spesielt for R9, og har fått sin stivhet optimalisert for sportsytelse ved både lav og høy belastning. Rammens frittstående vekt på 9,7 kg gjør den til den letteste rammen som noen gang er brukt på en Yamaha Supersport-modell. Dette lette chassiset betyr at den totale vekten til R9 bare er 195 kg, noe som gir et optimalt forhold mellom kraft og vekt.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-002-03.jpg

 

 

Aggressivt aerodynamisk karosseri med winglets for økt marktrykk

R9 er en av de mest aerodynamisk effektive Yamaha-modellene til dags dato. Dette oppnås med et frontkåpedesignet som er utviklet gjennom omfattende vindtunneltesting. Downforce-wingletter rett under lysene reduserer løftet i fronten og forbedrer kontakten med underlaget. Winglettene reduserer løft på forhjulet med 6-7 % rett frem, og når dette kombineres med frontspoileren under M-kanalen, økes denne effekten til ca. 10 % i svinger.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-002-03.jpg

 

 

Brembo hovedsylinder foran og Stylema-kalipere sammen med 320 mm bremseskiver

R9 har racing-avledede Brembo Stylema monoblock-kalipere. Disse er lette, stive og utformet for å gi bedre kontroll og stabilitet under bremsing. Bremseslangene i rustfritt stål og de store 320 mm frontskivene gir utmerket konsistens og topp følelse og kontroll, spesielt under kraftig bremsing. Brembo radial hovedsylinder har et stempel som beveger seg parallelt med bremsehendelen og gir et lineært trykk når hendelen engasjeres. Dette gir en raffinert følelse av kontroll.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-004-03.jpg

 

 

Ny generasjon KYB fullt justerbar fjæring

Den nye 43 mm KYB inverterte forgaffelen er fullstendig redesignet og har nå individuelle justeringer for retur- og kompresjonsdemping på venstre og høyre gaffelben. De kan justeres individuelt, med høyre ben for returdemping og venstre for kompresjon, både for høy og lav hastighet. Bakdemperen har justerbar forspenning, returdemping, kompresjonsdemping og ride height. Det nye oppsettet bidrar til svært presis demping, og gir bedre tilbakemelding fra underlaget.https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-004-03.jpg

 

 

Yamaha Ride Control med mulighet for individuelle innstillinger

Tre forhåndsinnstilte kjøremoduser, «Sport», «Street» og «Rain» med fabrikkinnstillinger for ulike intervensjonsnivåer for å passe ulike forhold, supplert med muligheten til å forhåndsinnstille to egendefinerte moduser og fire banemoduser.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-006-03.jpg

 

 

Nedleggssensitive førerhjelpemidler, inkludert traction-control, slip-control og bremsekontroll

R9s høyteknologiske seksaksede IMU er utviklet direkte fra de elektroniske systemene på R1, og måler kontinuerlig akselerasjonen i retningene fremover-bakover, opp-ned og venstre-høyre – samt vinkelhastigheten sideveis og ved tilt. IMU-en er i stand til å sende data i sanntid til ECU-en, som styrer pakken med elektroniske førerhjelpemidler, inkludert den nedleggsfølsomme Traction Control (TC), Slide Control (SCS) og Brake Control (BC).

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

Power Modes, Launch Control and Lift Control

Fire forskjellige Power Delivery Moders (PWR) er tilgjengelige for å justere motorkarakteren, mens Lift Control (LIF) reduserer og kontrollerer forhjulsløft under akselerasjon. Racinginspirert Launch Control (LC) gjør det mulig for føreren å starte fra stillestående på den raskeste og mest mulig effektive måten – ideelt for racingbanen.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

Engine Brake Management og Back Slip Regulator

Nivået for motorbrems kan endres med to EBM-innstillinger, der alternativ én gir mer motorbrems og alternativ to reduserer effekten av motorbrems når føreren går av gassen. Når bakhjulet låses på grunn av overdreven motorbremsing, kontrollerer Back Slip Regulator (BSR) motorens dreiemoment og reduserer motorbremsen. Dette systemet utmerker seg spesielt i situasjoner med dårlig grep.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

5" TFT-skjerm med full tilkobling

R9s 5-tommers TFT-fargeskjerm kan tilpasses mellom fire valgbare temaer, mens en banemodus viser informasjon som bare er relevant når du kjører på banen, med blant annet rundetidtaker. Skjermen kan kobles til en smarttelefon via Yamahas MyRide-app, slik at du kan vise telefonsamtaler, meldinger og annen informasjon på dashbordet.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

Banefokusert utstyr, inkludert clip-on-styre og tredje generasjons QSS

R9 er utstyrt med banefokusert utstyr for å oppnå det prestasjonsnivået som forventes av en Yamaha Supersport-modell. Clip on-styret bidrar til den sportslige kjørestillingen, mens bremse- og clutchhendlene er justerbare for å passe en individuell førers behov. Yamahas tredjegenerasjons Quick Shift System er standard, og gir clutchfrie opp- og nedgiringer og enda mer effektiv ytelse ved girskifter. De lette støpte felgene i aluminium er skodd med Bridgestone Battlax Hypersport RS11-dekk for optimal kontakt og grep..

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

 

 

Loggfør og analyser kjøredata med Y-TRAC

Y-Trac-appen hever Supersport-opplevelsen, og gjør det mulig for førere å heve kjøreopplevelsen på bane og få bedre ytelse gjennom verktøy som vanligvis bare er tilgjengelige for profesjonelle racingførere. Y-Trac-appen er avledet fra racing og gir deg muligheten til å logge og analysere kjøredata med teknologi på profesjonelt nivå for alle førere, fra nybegynnere til proffer.

https://cdn2.yamaha-motor.eu/prod/product-assets/2024/YZF1000R1/2024-Yamaha-YZF1000R1-EU-Detail-007-03.jpg

Teknisk info

Produktinformasjon

Produsent Yamaha
Varetype: Motorsykkel-Kjøretøy
Kategori Tung MC
Merke Yamaha
Motordetaljer Væskekjølt, Firetakt, 4-ventilers, DOHC
Antall Sylindre 3
Motorvolum 890cc
Boring 78 mm
Slaglengde 62,1 mm
Kompresjonsforhold 11,5:1
Effekt 119 hk
Moment 93 Nm
Drivstoffsystem Bensininnsprøytning
Clutch Våt, Multiplate Clutch
Tenningssystem TCI
Smøresystem Våtsump
Startsystem Elektrisk Start
Girkasse Konstant utveksling, 6-trinns
CO2 Utslipp 116 g/km
Drivstofftank 14 Liter
Oljekapasitet 3,5 Liter
Kraftoverføring Kjede
Rammedesign Diamant
Gaffel Teleskopgaffel, Ø43mm
Bakdemper Svingarm, (lenkearm)
Fjæringsvei Gaffel 120 mm
Bremser foran Hydraulisk dobbel skive, Ø320mm
Bremser bak Hydraulisk enkel skive, Ø220 mm
Dekk Foran 120/70 ZR17M/C (58W) slangeløs
Dekk Bak 180/55 ZR17M/C (73W) Tubeless
Trail 94 mm
Kjøretøylengde 2070 mm
Kjøretøybredde 705 mm
Kjøretøyhøyde
  • 1180 mm
  • 1420 mm
Bakkeklaring
  • 118 mm
  • 140 mm
Setehøyde 830 mm
Kjøretøyvekt 195 kg


Produsent
PASSER TIL