KTM 1290 Super Adventure S 2024 Grey KTM 1290 Super Adventure S 2024 Grey KTM 1290 Super Adventure S 2024 Grey KTM 1290 Super Adventure S 2024 Grey KTM 1290 Super Adventure S 2024 Grey KTM 1290 Super Adventure S 2024 Grey

KTM 1290 Super Adventure S 2024

Grey

Varenr: F9903X5
290 500,00
1 i butikk
0 på nettlager
-+
Selges som 1stk
BeskrivelseTeknisk infoProdusent
Beskrivelse

GET YOUR DEAL NOW! FÅ 20 000,- I RABATT VED KJØP AV EN KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2024.

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2024 

Pris Kr. 290,500,-

Klargjøring og montering kommer i tillegg

 

For 2024 setter KTM 1290 Super Adventure S standarden for sporty eventyrreiser. Ikke bare fortsetter den å levere klasseledende teknologi som adaptiv cruisekontroll og semi-aktiv fjæring, men den gir deg også brukervennlighet i terrenget. Rytterfokusert ergonomi, hvis vi ser bort i fra 160 hk og 138 Nm, så er 1290 Super Adventure S bygget for å ta lange avstander lekende lett.

 

 


MOTOR

 

Med hele 160 hk og massive 138 Nm dreiemoment utmerker den beryktede V-Twin LC8 motoren seg atter en gang som den mest kompakte, letteste og best ytende motoren i sin klasse. Den er også mer økovenlig, og møter alle EURO5-krav og leverer 15.000 km serviceintervaller og lavt drivstofforbruk, tur etter tur og mil etter mil.

 

 

 

RAMME

 

En ny, omarbeidet og lett trellisramme i krom-molybden rustfritt stål med laserkuttede rør, kombineres med smidde elementer for en ultrasterk komponent på KTM 1290 Super Adventure S. Styrehodet er flyttet 15 mm bakover for å forkorte totalramme for forbedrede svingegenskaper, mens motorfestet foran har blitt rotert fremover med 2 grader for å hjelpe til med hard akselerasjon, og holder frontenden godt plantet på bakken.

 

 

FJÆRING

 

Det er ingen beskjeden måte å si dette på, men - KTM 1290 Super Adventure S er utstyrt med et av de mest avanserte fjæringssystemene på markedet. Med en ny generasjon innovativ WP Semi-Active Suspension-teknologi (SAT) med elektronisk kontrollerte magnetventiler for variabel demping, som gir et bredt spekter av justerbarhet for maksimal komfort og sikkerhet. Det beste av alt er at all innstilling og justering av fjæringen kan gjøres via dashbordet og vises på TFT-skjermen. I tillegg lar den valgfrie Suspension PRO-pakken føreren dra nytte av automatisk innstilling av bakdemperen eller individuelt justerbare innstillinger for fordemperen eller gaffelen.

 

   

 

 

 

 ERGONOMI

 

Setet på KTM 1290 Super Adventure S, hvor du vil tilbringe mesteparten av tiden har separate seter for fører og passasjer, hvor førstnevnte kan justeres med 20 mm, fra 849 mm til 869 mm. Det er også enklere å få tilgang til området under setet, med setelåsen som enkelt frigjøres ved å trykke på en knapp.

 

To fotpinneposisjoner: standard eller 10 mm opp og bak (diagnonalt) lar førere tilpasse komfortnivået til høyde og preferanse, som kan utgjøre en stor forskjell på en lang adventure-tur.

 

 

  

 

 

ELEKTRONIKK

 

I front finner du et ripefritt 7-tommers TFT panel som er uten sidestykke når det kommer til grafikk og leselighet. Her kan førere få tilgang til informasjon i farta, raskt og enkelt uten å navigere gjennom kompliserte menyer. Dette kommer takket være en 6-veis vrider på styret og hurtivalg- og favorittknappene. Tilkobling tas også hånd om via KTMconnect, som kobler gjennom Bluetooth for Turn-by-turn+ navigasjon, musikk, og til og med muligheten til å besvare anrop. Får du gjenskinn? Du kan justere vinkelen på TFT-skjermen.

 

 

 

CRUISE CONTROL

 

KTM 1290 Super Adventure S har revolusjonerende radarbasert adaptiv cruisekontroll. For å sette pris på magien til vår ACC, må du vurdere de ideelle veiene som kan ligge timer unna. Med motorveier i mellom, vil ACC la deg brise gjennom transitt, og holde deg klar til å slå til når du får sjansen. ACC 'låser seg på' kjøretøyet foran, justerer hastigheten automatisk og opprettholder en sikker følgeavstand til enhver tid. Dette resulterer i mer avslappet kjøring når du trenger å holde farten oppe over lengre strekninger..

 

 

 

 

RIDER AIDS 

 

Elektroniske rytterhjelpemidler gir mer kontroll, ytelse og nytelse til rytteren under et bredere spekter av omstendigheter. Den nyeste ABS- og MTC-teknologien (Motorcycle Traction Control) er designet for å forbedre kjøreopplevelsen din. Ulike kjøremoduser er skreddersydd for enkel justering av rytterhjelpefunksjonene for å passe en rekke kjøreforhold. Den enkle justerbarheten til disse funksjonene maksimerer den kraftige V-Twins innovative teknologi og utstyr over et mye bredere spekter av terreng.

 

Teknisk info

Produktinformasjon

Produsent KTM
Gruppe 1 Motorsykkel
Gruppe 2 Tung MC
Gruppe 3 KTM
Motordetaljer Væskekjølt, 4-takt, V 75°
Antall Sylindre 2
Boring 108 mm
Slaglengde 71 mm
Moment 138 Nm
Clutch PASC (TM) slipper clutch, hydraulically actuated
EMS Keihin EMS with RBW and cruise control, double ignition
Smøresystem Forced oil lubrication with 3 oil pumps
Startsystem Elektrisk Start
Girkasse 6-trinns
CO2 Utslipp 134 g/km
Drivstofforbruk 5.7 l/100 km
Drivstofftank 23 Liter
Rammedesign Chrome-moly tubular space frame, powder-coated
Bakdemper WP SAT (semi-active technologi)
Fjæringsvei Gaffel 200 mm
Fjæringsvei Bakdemper 200 mm
Bremseskive Diameter Foran 320 mm
Bremseskive Diameter Bak 267 mm
Kjede 525 X-Ring
ABS Bosch 10.3ME Combined-ABS (incl. Cornering-ABS and offroad mode)
Setehøyde 849 - 869 mm
Kjøretøyvekt 220 kg


Produsent