KTM 690 SMC R
KTM 690 SMC R hever standarden i supermoto-klassen, delvis takket være et lett chassis, en legendarisk 690 LC4-motor og en sofistikert elektronikkpakke. Enten du kjører på asfalt eller på bane, vil denne sykkelen gi deg mye moro og en optimal kjøreopplevelse. Håndteringen er forbedret av den nyeste fullt justerbare WP APEX-fjæringen, så alt du trenger å bekymre deg for er å fokusere på veien!
MOTOR
LC4 690 cc ensylindret motor kombinerer kraftig akselerasjon fra de aller laveste turtall med en enestående fritt turtallsnatur og raffinert motorgang. Et annet stort pluss er at i tillegg til at motoren er ekstremt drivstofføkonomisk, har den også lange serviceintervaller på 10 000 km, noe som holder driftskostnadene lave.
RAMME
Trellisrammen er laget av lette deler av toppkvalitets krom-molybden stålrør av varierende tykkelse. Denne typen balansert rammedesign gir høy torsjonsstivhet for best håndtering og kjøreegenskaper, mens en mer spesifikt innstilt langsgående fleksibilitet kan absorbere hjulstøtenergien, og støtte fjæringen for å redusere tretthet hos føreren.
FJÆRING
Maksimal Supermoto-kontroll forbedres av WP Apex 48 opp-ned gaffel. Den delte gaffeldesignen utviklet av WP og KTM er tilpasset KTM 690 SMC R. Den er utstyrt med fjærer på begge sider med separate dempefunksjoner - kompresjon er på venstre side og tilbakeslag på høyre side. De har ingen negativ innflytelse på hverandre. Derfor kan demping enkelt justeres via skiver på toppen av begge gaffelrørene, med 30 justeringsklikk hver.
ERGONOMI
KTM 690 SMC R har en setehøyde på 890 mm med et helt nytt blått setetrekk som passer perfekt til det slående dekalsettet. Setetrekket har også en SMC-R-spesifikk tekstur for å fungere optimalt med kjøredress i skinn for å gi grep og uhemmet førerbevegelighet.
Den slanke profilen som trengs for maksimal mager vinkel, er hjulpet av korte fotpinner, mens en avtagbar gummiinnsats sikrer komfort uansett støvel.

MTC (MC TRACTION CONTROL)
MTC (Motorcycle Traction Control) skråvinkelfølsomt traction control-system reagerer umiddelbart i det øyeblikket bakhjulets rotasjonshastighet ikke står i forhold til kjøresituasjonen. På bare millisekunder reduserer MTC motoreffekten med et ekstremt jevnt, knapt merkbart inngrep ved gassventilene, inntil glidningen reduseres til optimale proporsjoner for den valgte kjøremodusen og gjeldende magervinkel. For spesielt ambisiøse sjåfører kan traction control også slås av.
HJELPEMIDLER
Elektronisk drivstoffinnsprøytning, ride-by-wire og motorstyringssystemet (EMS) gjør det mulig å tilby innovative, men likevel brukervennlige elektroniske førerhjelpemidler. Disse funksjonene kan velges, deaktiveres og brukes for å sette den potente nye generasjonen LC4-motorer til effektiv bruk på tvers av et mye bredere spekter av overflater og forhold.