KTM 350 SX-F 2026
Med over ti år med racing og seire bak seg har KTM 350 SX-F for lengst kvittet seg med underdog-stempelet og bevist at den er en verdig konkurrent. Den leverer brukbar kraft gjennom hele turtallsregisteret, stabilitet i høy fart og ekte egenskaper som vinner mesterskap. KTM 350 SX-F er igjen klar for start – READY TO RACE.
JUSTERBARHET
Fjæringen er som alltid enkel å justere uten verktøy, både foran og bak, slik at du beholder full kontroll gjennom hele løpet. Bakdemperen har en håndjusterbar dobbel kompresjonsfunksjon som gjør det mulig å finjustere både høy- og lavhastighetsinnstillinger på sekunder. Gaffelen foran er like lett å tilpasse, med håndjusterbare klikkere både nederst på gaffelbeinet og øverst på gaffelen.

MOTOR
KTM 350 SX-F fyller perfekt gapet mellom den smidige KTM 250 SX-F og den kraftige KTM 450 SX-F. Den lette motoren veier kun 27,5 kg, noe som gjør den til det ultimate våpenet og det opplagte valget når det kommer til forholdet mellom kraft og vekt.

LAUNCH CONTROL & QUICKSHIFTER
KTM SX-F-serien er bygget for å ta starten, og leveres som standard med launch control og Quickshifter-funksjon. Dette gjør det mulig å gire raskt opp uten å bruke clutchen.
Launch control aktiveres enkelt ved å trykke på knappene for traction control og Quickshifter samtidig. Systemet begrenser kraften til bakhjulet, forbedrer grep og hindrer at du mister kontrollen under hard akselerasjon. Quickshifter-funksjonen lar deg gire fra andre til femte gir uten avbrudd, slik at du kan ha fullt fokus på første sving.
YTELSE
Motoren i KTM SX-F er vinklet 2 grader bakover, noe som gir bedre massebalanse og lavere totalvekt. Dette forbedrer kjøreegenskapene og gir mer stabilitet under akselerasjon.
Lyddemperen er optimalisert for raskere respons i samspill med mapping-bryteren, og gir samtidig en noe mer dempet eksoslyd.

ERGONOMI
Tankdekslene er laget av to-komponents plast som effektivt leder luft mot radiatorene. En kompakt bensintankbeskytter gir en tettere og sikrere montering, noe som reduserer risikoen for slitasje mot rammen og forbedrer holdbarheten betydelig. Alt dette spiller sammen med den spesialutviklede førertriangelen for å gi enestående knekontakt og gripeflater – spesielt når du står i fotpinnene.
DEMPING
De 48 mm WP XACT AER-gafflene som er montert på KTM SX- og SX-F-modellene, har en kapslet luftfjær og et trykksatt oljekammer som gir progressiv og konsistent demping. Olje- og luftkanaler reduserer trykktopper, og sammen med midtventildempingssystemet gir dette førsteklasses tilbakemelding og komfort for føreren. Gaffelens innstillinger er nøye tilpasset rammen og baklinken, og sikrer topp ytelse på alle nivåer.
Når det gjelder justeringer, er disse enkelt tilgjengelige via én lufttrykkventil for forspenning, samt brukervennlige klikkjusteringer for kompresjon og retur. WP-luftpumpen som trengs for å justere gaffelens lufttrykk, følger med som standard i kjøpspakken.
Bak sørger WP XACT-bakdemperen for kontroll, med innstillinger hentet direkte fra KTM Factory Racing Team. Ramme- og dempergeometrien gir økt bakkeklaring ved linkarmen, noe som reduserer risikoen for gjennomslag. Linkbolter med liten diameter sparer vekt, mens optimaliserte pakninger i linkarmen forbedrer responsen og gir avanserte dempingsegenskaper.

STABILITET
KTM Motocross-serien har en spesialutviklet bakre bremsepedal som gir ekstra stivhet, bedre motstand mot bøyning og forbedret bremsefølelse. I front sørger en smidd tilkobling ved styrehodet og CNC-maskinerte styrekroner for perfekt justering av gaffelrørene.
Den presise geometrien i styrekronene gir svært responsiv og jevn gaffelbevegelse, samtidig som stabiliteten bevares – selv når du presser gjennom spor og jager mot målflagget.
