KTM 250 XC-W 2026
KTM 250 XC-W gir enduroførere den perfekte kombinasjonen av kraft og kjøreegenskaper, og setter standarden i den knalltøffe E1-klassen. Med sin banebrytende ramme, oppdatert closed-cartridge-fjæring og imponerende TBI-teknologi, er den fortsatt en ekstrem maskin som stadig når nye høyder.
*Merk: Dette er en competition-modell uten gatelovlig homolegering.
JUSTERBARHET
KTM EXC-serien byr på verktøyfri justering av fjæringen både foran og bak. Bak finner du vår legendariske, løpsvinnende PDS-teknologi med håndjusterbare doble kompresjonskontroller, som gjør det mulig å finjustere høy- og lavhastighetsinnstillinger på sekunder. Foran er gaffelen like enkel å tilpasse, med håndjusterbare klikkere både nederst på gaffelbeinet og på toppen av gaffelen – slik at du kan endre innstillingene like raskt som du vrir på gasshåndtaket.

MOTOR
250 cc totaktsmotoren har lenge vært den optimale kombinasjonen av rå kraft og lav vekt. Med en vekt på bare 24,8 kg er denne motoren utviklet for å levere mer dreiemoment enn noen tidligere 250 cc totakter – uten å miste den karakteristiske responsen og kjørefølelsen som kjennetegner klassen.
KTM 250 XC-W setter standarden i den konkurransetunge Enduro E1-klassen.

THROTTLE BODY INJECTION
KTM sine totakts Enduro-modeller er utstyrt med elektronisk styrt Throttle Body Injection – eller TBI. ECU-en, sammen med en Keihin 39 mm innsprøytningsenhet, beregner den ideelle luft-drivstoffblandingen ved kontinuerlig å analysere vanntemperatur, lufttemperatur, lufttrykk, trykk i veivhuset, turtall og gasspådrag. Resultatet er en jevn og konsistent kraftlevering – selv under de mest krevende enduroforholdene.
Alle modellene har en beskyttelseshette over CPC-drivstoffkoblingen. Dette hindrer ikke bare smuss i å trenge inn fra sidene og forhindrer utilsiktet åpning, men gir også ekstra beskyttelse mot kvister og steiner som kan treffe koblingen. Det lille drivstoffilteret i drivstoffslangen er fortsatt på plass og lett tilgjengelig..
EKSOS
Takket være KTM 125 XC-Ws kompakte motor er eksosrøret utformet med mål om å gi bedre bakkeklaring og redusere risikoen for skader når du kjører over dype røtter, spor eller klatrer bratte steinpartier. Lyddemperen er laget av lettvekts aluminium, noe som bidrar til lav vekt og optimal ytelse.

ERGONOMI
KTM Enduro-serien har et ergonomisk førertriangel som gir forbedret knekontakt – spesielt når du står på fothvilerne – samt bedre gripeflater over hele sykkelen. Plastdelene er utformet for å hindre gjørmeoppbygging under våte og sølete forhold, mens det flate seteprofilen med høyfriksjons setetrekk gir optimal bevegelsesfrihet og kontroll.
Den polyamidforsterkede underrammen i aluminium gir enestående tilbakemelding og følelse fra underlaget – slik at det eneste du trenger å fokusere på, er terrenget foran deg.
RAMME
KTM Enduro-serien er spesialutviklet med fokus på langsgående stivhet, og er bygget rundt en blank oransje pulverlakkert ramme som gir førsteklasses tilbakemelding til føreren, effektiv energiabsorpsjon og stabilitet i høy hastighet. Dette oppnås ved å reposisjonere de roterende massene i rammen, kombinert med en smidd styrhodeforbindelse.
Fothvilerfestene har et slankt design som reduserer risikoen for å hekte seg fast i hindringer. Og når turen er over, sørger et smidd sidestøtte i ett stykke for at din enduro-maskin står stødig og stolt.

DEMPING
Den velprøvde 48 mm WP XACT Closed Cartridge-gaffelen har fått en oppgradering med kortere og lettere hovedfjærer med polert overflate. Dette forbedrer slitestyrken og reduserer vekten med hele 200 gram. Resultatet er en gaffel som leverer uovertruffen ytelse – uansett nivå og kjørestil.
Bak sitter en lett WP XPLOR PDS-bakdemper med oppdaterte innstillinger som gir bedre trykkbalanse og jevnere demping. Med enkel justering av kompresjon og retur via praktiske håndjusteringer, kan du finstille demperen mens du kjører – og få et oppsett som takler alt du møter i løypa.

STABILITET
KTM Enduro-serien holder seg stødig i alle hastigheter, takket være en ny posisjonering og smidd tilkobling ved styrehodet, kombinert med CNC-maskinerte styrekroner. Disse er laget av høykvalitets aluminium og har optimal stivhet i styrestammen, perfekt justering av gaffelrørene og presis geometri i gaffelklammene.
Resultatet er en gaffel som reagerer raskt og beveger seg jevnt – med stabilitet du kan stole på, selv når tempoet er høyt og etappene er flate og raske.
