KTM 390 SMC R 2025
En tøff og spennende nyhet fra KTM som føyer seg inn i rekkene blant de beste SuperMotard-syklene og sørger for mange timer med moro og kjøreglede! Akkurat som resten av SMC-familien er den konstruert for å dominere både på asfalt og grus!
MOTOR
KTM 390 SMC R har den nyeste generasjonen av KTMs LC4c-motor, og har et kompakt, 399ccm ensylindret kraftverk som sørger for imponerende kraft og akselerasjon. Dette gjør den ideell både for kjøring på motorvei og svingete fjelloverganger!
RAMME
Det nye designet har en todelt konstruksjon sammensatt av en helt ny hovedramme i stålespalier med en underramme i trykkstøpt aluminium. Samtidig som det nye designet ser bra ut, har det også forbedret sykkelens kjøreegenskaper og dynamikk ved å øke vridningsstivheten og forbedret smidigheten for å gjøre kjøreopplevelsen så god som mulig uansett om du kjører på asfalt eller grus!
ERGONOMI
KTM 390 SMC R er sterkt inspirert av sin storebror KTM 690 SMC R, og har en aggressiv styreform, oppreist sittevinkel og sjenerøs plass for enkel mobilitet. Selvom setet kan minne om setene på EXC-serien, er setet på 390 SMC R mer komfortabelt på lengre turer og har ett flatt design. De nye fotstøttene sikrer godt grep og at sjåføren hele tiden har et uavbrutt fotfeste. Fotstøttene kan justeres i to posisjoner.
HJUL OG DEKK
KTM 390 SMC R har eikede 17" hjul både foran og bak, med Michelin Power 6-gummi som måler 110/70 R17 foran og 150/60 R17 bak.
BREMSER
Med en 320 mm radial bremseskive og Bybre-kaliper foran, samt en 240 mm bremseskive og enkeltsempelkaliper bak, sørger KTM 390 SMC R for at du får stoppet i tide. Disse støttes av KTMs velprøvde ABS-teknologi for ekstra sikkerhet.
SVINGARM
En gravitasjonsstøpt svingarm spesielt utviklet for KTM 390 SMC R, gir en solid og holdbar plattform for fjæringssystemet bak. Med et direkte støtdemperfeste forskjøvet til siden, skaper det ekstra plass til det unike eksosanlegget!
FJÆRING
Foran holder en 43 mm WP APEX åpen patrongaffel med 230 mm vandring ting under kontroll, med justerbar kompresjon og retur i 30 enkle klikk for enkel justering. Bak finner du en WP APEX separat stempelstøtdemper, også med 230 mm vandring og justerbar retur med 20 klikk i farta, mens forspenningsjustering kan gjøres med verktøy.
TFT-SKJERM OG TILKOBLING
Et 4,2" H42 TFT-dashboard tar førsteklasses posisjon, med et unikt, spesialdesignet brukergrensesnitt som passer til den kompakte skjermstørrelsen. TFT-skjermen er laget av limt glass, og har et spesielt belegg samt polarisering for å redusere gjenskinn og øke synligheten uansett lysforhold. Du kan også få tilgang til musikk, innkommende anrop, sving-for-sving-navigasjon og kjøremoduser via dashbordet - med en USB-port for lading av for eksempel telefon!