KTM SX-E 3
KTM SX-E 3 er den banebrytende helelektriske minicrosseren som er rettet mot spenningssøkende barn. En ny generasjon maskiner med en svært brukervennlig pakke og komponenter av høy kvalitet. En håndterbar effekt, sjenerøs batterikapasitet og justerbar ergonomi gjør den til det perfekte valget for unge som går fra balansesykkel til sine første ordentlige crosser. Stillegående, enkel og behagelig.
Motor
Denne helelektriske, batteridrevne luftkjølte motoren produserer 3,8 kW, med et ekstremt kompakt og slank design. Motoren er også støv- og vanntett, noe som gjør den slitasje- og vedlikeholdsfri, mens den integrerte kontrollenheten (ECU) garanterer en direkte, men veldig kontrollerbar kraftoverføring.
Ramme
KTM SX-E 3 har en moderne rammedesign som er laget av lette, sterke krom-molybden stålprofiler og kombinerer maksimal langsgående stivhet med optimal torsjonsstivhet. Modifikasjonen på den nyeste modellen gir mer robusthet, håndtering og et tøffere monteringspunkt bak støtdemper. Underrammen er fortsatt laget av lett, glassfiberforsterket plast, som kan monteres i flere posisjoner for ulike setehøyder.
Fjæring foran
KTM SX-E 3 er utstyrt med ikke-justerbare opp-ned WP XACT 35 mm gafler. Gafflene er klasseledende i seg selv, og gir eksepsjonelle demping- og komfort som lar føreren presse grensen. 144 mm hjulvandring betyr at grensen faktisk er langt unna.
Bremser
KTM SX-E 3 har samme teknologinivå, og er utstyrt med hydraulisk betjente bremsekalipere og bølgete skiver foran og bak. Det håndbetjente systemet sikrer god kontroll og ytelse under alle forhold, samtidig som det gir unge ryttere en mer naturlig måte å bremse på.
Hjul
KTM SX-E 3 er utstyrt med 10"-hjul foran og bak, og akkurat som de større maskinene. Disse lette, aluminiumsfelgene gir den høyeste styrke og holdbarhet. Disse er pakket inn i MAXXIS MX-ST-dekk, for å gir uovertruffen trekkraft på alle underlag.
Batteri
KTM SX-E 3 er utstyrt med 60 moderne litium-ion-celler i et robust støpt aluminiumshus montert rett over motoren, og lagrer 648 Wh energi. Dette tillater mer enn to timers kjøring for en nybegynner, med selv de raskeste unge rytterne som bare kan tømme batteriet på rundt 30 minutter. Batteriet kan oppgraderes til SX-E 5-batteriet med 907 Wh, noe som sikrer opptil 25 % mer kjøring.
Kjøremodus
Et multifunksjonelt instrumentdisplay er plassert mellom styrehodet og setet. Her kan brukeren velge mellom de 6 forskjellige kjøremodusene. Hver modus tilbyr forskjellige egenskaper som passer for nybegynnere helt opp til erfarne kjørere. Instrumentet viser også gjenværende ladning på batteriet.
Sikkerthet
KTM SX-E 3 er utstyrt med en veltesensor som slår av strømmen ved et fall. For ytterligere sikkerhetstiltak kan kjøremodusene låses og lagres med en dongel som er plassert under setet. Dette forhindrer yngre, mindre erfarne ryttere fra å bytte til kraftigere kjøremodus på egenhånd.