Yamaha Ténéré 700 2025
Med en Ténéré 700 stående i garasjen trenger du ingen annen sykkel! Uansett hvilken type kjøring du har planlagt, er svaret Ténéré 700! Det elektroniske YCC-T-gasskontrollsystemet gir langt flere justeringsmuligheter med standardfunksjoner som kjøremoduser, traction control og justerbar ABS. Det nyeste 6,3" TFT-dashboardet og det intuitive oppsettet fungerer ikke bare bra, det legger også til rette for smart teknologi som sving-for-sving-navigasjon og muligheten for å justere sykkelens elektroniske innstillinger mens man kjører!
Den er bygget for å tåle tøffe tak. Fra den nye justerbare fjæringen til den nøye gjennomtenkte kjørestillingen er dette en motorsykkel som er i stand til å takle et hvilket som helst terreng. Den er lettere, mer praktisk og mer allsidig enn sine konkurrenter og har en motor som er justert for dreiemoment. Ténéré 700 henter frem eventyrlysten i deg!
- Siste EU5+ 690cc firetakts CP2-motor
- Slank og kompakt karosseri med flatt sete og redesignet drivstofftank
- Fullt justerbar 43 mm opp-ned gaffel
- Fjernjusterbar bakfjæring
- YCC-T elektronisk gasskontroll og kjøremoduser
- ABS og TCS som kan kobles ut
- 6,3" TFT-dashboard med tilkobling og navigasjon
EU5+ 690cc firetakts CP2-motor
Den kritikerroste CP2-motoren er oppgradert i den nyeste Ténéré 700, og drar god nytte av YCC-T elektronisk gasskontroll som muliggjør en rekke nye funksjoner og en forbedret dreiemomentkurve. Et nytt luftinntak og et jevnere girskift er blant oppgraderingene, mens et nytt clutchdeksel gir deg bedre beinplass både i sittende og stående stilling.
Ny frontlykt og karosseridesign
Ny, rallyinspirert frontlykt og nytt karosseridesign til tross, silhuetten er fremdeles klassisk Ténéré 700 - høy og vertikal foran, lav og lett bak! Hvert panel er nøye designet for å holde vekten på et minimum, mens den ikoniske quad LED-frontlykten også er redesignet for å gi et friskt og aggressivt utseende, samtidig som den gir forbedret belysning når du kjører i mørket.
Slank og kompakt karosseri
Ténéré 700 har blitt nøye oppgradert for å gi deg økt smidighet når du kjører offroad. Den nye drivstofftanken er flyttet fremover og tanklokket sitter lavere for forbedret vektfordeling, mens formen er smalere for å gi forbedret knegrep og maksimal kontroll på alle typer underlag. Det nye, flate setet i rallystil er smalt og gjør det enklere å flytte vekten rundt.
Oppgraderte dempere
Det som gir Ténéré 700 dens høye fremtoning og 240 mm bakkeklaring er høykvalitetsfjæring med lang vandring. Den 43 mm fleksbestandige forgaffelen er nå fullt justerbar, og har på 2025-modellen fått en ny forspenningsjustering. Bak finner du en oppgradert, fullt justerbar støtdemper med piggyback-reservoar, designet for å fungere i prefekt harmoni med gaffelen, og forbedre ytelsen selv under de mest krevende kjøreforholdene.
Elektronisk gasskontroll og kjøremoduser
YCC-T legger til rette for to forskjellige kjøremoduser, og gir deg også muligheten til å velge gassresponsen som passer best til dine preferanser og kjørestil. Sport gir den skarpeste gassresponsen, mens Explorer er noe jevnere.
Utkobling av ABS og TCS
For å gi deg en god følelse av kontroll når du kjører offroad, kan både ABS og traction control slås helt av ved å trykke på en knapp. ABS har tre innstillinger som kan velges via en app, eller ved å bruke kontrollene på TFT-dashboardmenyen. I tillegg til å være helt på eller helt av, kan ABS deaktiveres bare på bakhjulet, slik at du kan bruke bakbremsen og gasskontrollen til å styre på løst underlag, samtidig som du har fordelene med ABS foran!
6,3" TFT-dashboard med tilkobling og navigasjon
Det store 6,3" TFT-dashboardet har to distinkte temaalternativer, slik at du kan fokusere på informasjonen på den måten som passer deg best. Tilkobling til smarttelefon låser opp en rekke funksjoner, inkludert integrering av telefonsamtaler, musikk og sving-for-sving-navigasjon gjennom MyRide-appen. En USB-C-ladeport er også standardutstyr.
Nytt og intuitivt bryterpanel
Det nye, ergonomisk utformede bryterpanel med en femveis joystick gjør betjeningen enkel. Den tilbyr mer funksjonalitet enn de man finner på tidligere generasjoner, og joysticken gjør det enkelt å intuitivt å bla gjennom den mange funksjonene. Blinklysene har også blitt oppgradert med nye funksjoner lagt til venstre bryterpanel: treblink-singal eller vanlig blinking med automatisk kansellering.