KTM 1290 SUPER ADVENTURE R 2024
Pris Kr. 295,500,-
Klargjøring og montering kommer i tillegg
Velg et sted på kartet, fest en knappenål og kom deg av gårde. KTM 1290 SUPER ADVENTURE R er konstruert for å krysse det villeste, mest utfordrende terrenget med uovertruffen evne og klasseledende ytelse. Klar for å utforske ukjent territorium! KTM 1290 Super Adventure R er klargjort og klar til å plante flagget sitt hvor som helst på planeten.
MOTOR
Med hele 160 hk og massive 138 Nm dreiemoment utmerker den beryktede V-Twin LC8 motoren seg atter en gang som den mest kompakte, letteste og best ytende motoren i sin klasse. Den er også mer økovenlig, og møter alle EURO5-krav og leverer 15.000 km serviceintervaller og lavt drivstofforbruk, tur etter tur og mil etter mil.
RAMME
En ny, omarbeidet og lett trellisramme i krom-molybden rustfritt stål med laserkuttede rør, kombineres med smidde elementer for en ultrasterk komponent på KTM 1290 Super Adventure R. Styrehodet er flyttet 15 mm bakover for å forkorte totalramme for forbedrede svingegenskaper, mens motorfestet foran har blitt rotert fremover med 2 grader for å hjelpe til med hard akselerasjon, og holder frontenden godt plantet på bakken.
FJÆRING
KTM 1290 Super Adventure R er utstyrt med en høyytelses WP XPLOR-fjæring som er utviklet sammen med testrytteren Quinn Cody ved roret. En WP XPLOR-gaffel med 48 mm innerrør hentet fra de vellykkede KTM-terrengmodellene som håndterer det meste, delt gaffelteknologi og helt nye innstillinger for enda bedre offroad-ytelse. Bak finner du en high-end PDS monoshock, som er fullt justerbar i fjærforspenning med et eksternt håndhjul, tilbakeslag og kompresjon inkludert høy- og lavhastighets kompresjonsdemping.
ERGONOMI
Setet på KTM 1290 Super Adventure R, hvor du vil tilbringe mesteparten av tiden er helt nytt og designet for å gi deg maksimal komfort, takket være høykvalitets skumpolstring. Dette trinnsetet i ett stykke sitter 880 mm fra dekk og lar deg bevege deg sømløst når du krysser vanskelig terreng. Tilgang til underseteområdet er også gjort enklere, med setelåsen som frigjøres ved å trykke på en knapp.
To fotpinneposisjoner: standard eller 10 mm opp og bak (diagnonalt) lar førere tilpasse komfortnivået til høyde og preferanse, som kan utgjøre en stor forskjell på en lang adventure-tur.
ELEKTRONIKK
I front finner du et ripefritt 7-tommers TFT panel som er uten sidestykke når det kommer til grafikk og leselighet. Her kan førere få tilgang til informasjon i farta, raskt og enkelt uten å navigere gjennom kompliserte menyer. Dette kommer takket være en 6-veis vrider på styret og hurtivalg- og favorittknappene. Tilkobling tas også hånd om via KTMconnect, som kobler gjennom Bluetooth for Turn-by-turn+ navigasjon, musikk, og til og med muligheten til å besvare anrop. Får du gjenskinn? Du kan justere vinkelen på TFT-skjermen.
RIDER AIDS
Elektroniske rytterhjelpemidler gir mer kontroll, ytelse og nytelse til rytteren under et bredere spekter av omstendigheter. Den nyeste ABS- og MTC-teknologien (Motorcycle Traction Control) er designet for å forbedre kjøreopplevelsen din. Ulike kjøremoduser er skreddersydd for enkel justering av rytterhjelpefunksjonene for å passe en rekke kjøreforhold. Den enkle justerbarheten til disse funksjonene maksimerer den kraftige V-Twins innovative teknologi og utstyr over et mye bredere spekter av terreng.