Pris kr. 183 900,-
Klargjøring kommer i tillegg.
MT-09 SP
I 2013 tok Yamaha Hyper Naked-klassen med storm når de introduserte sin MT-09. Med skarpt fokus på lineært dreiemoment, lett vekt og smidighet, og et tøft utseende, ble modellen en braksuksess. MT Hyper Naked-serien vokste fort det neste tiåret, og for å gjøre serien komplett ble den eksklusive SP-modellen lansert.
Spesielle SP farger
De spesielle fargene på SP-modellen tar deg tilbake til R1M-modellenes eksklusive Icon Performance finish. Blant annet brytere, styret, drivhjulet og frontgaflene har fått et DLC-dekke i svart. Svingarmen har også fått finish i anodisert, børstet aluminium, for en renere look og bedre kvalitetsopplevelse.
Cruise Control system
SP-modellens elektroniske hjelpesystemer er blant de beste i klassen, og inkluderer blant annet Cruise Control, slik at du kan slappe av og nyte turen når du er ute å kjører. Den kan stilles inn til å kjøre på minst 50 km/t og i fjerde gir eller høyere. Du kan avslutte cruise control ved å bruke bremsene, clutchen eller gasspedalen, og starter den enkelt igjen i den hastigheten du stoppet den i ved å vippe bryteren opp.
Premium heljusterbart fjæringssystem
De heljusterbare KYB frontgaflene har separat kompresjonsdemping for høy og lav fart som lar deg velge mer detaljerte innstillinger selv. Og de 41mm lange tubene har fått et DLC-dekke for å gi deg optimal kjørekomfort. Öhlins støtfanger bak leverer et helpakket og klasseledende fjæringssystem til MT-09 SP.
Svingarm med anodisert, børstet aluminium finish
Svingarmen har fått finish i anodisert, børstet aluminium, som gir både en bedre look og økt kvalitetsfølelse. Denne lille detaljen i harmoni med rammens finish i fargen Crystal Graphite understreker det rene mekaniske utseende i MT-09 SP modellens kompakte understell i aluminium.
IMU med 6 akser, pluss hjelpesystemer som er sensitive for lenevinkelen
Den kompakte, nye IMU med 6 akser er utviklet fra R1-modellen, og styrer de høyteknologiske hjelpesystemene på din MT-09 SP, inkludert Traction Control System (TCS), Slide Control System (SCS), forhjulets LIFt Control System (LIF) og Brake Control system (BC) med tre moduser, som er sensitive for lenevinkelen. Den helt nye MT-09 SP har elektroniske kontrollsystemer i toppklasse som gir deg ultimat kontroll under vekslende vær- og veiforhold.
3.5-tommers TFT skjerm i farger
Den 3,5-tommers TFT-fargeskjermen har en turteller med stolpemåling som endrer farge etter hvert som turtallet stiger eller faller, en klokke og skjermbilder for drivstoff, gjennomsnittelig kjørelengde, lufttemperatur og girskifteindikator. Styrebryterne gjør endring av skjermvisning og informasjon og justering av innstillinger enkelt!
Kompakt LED-frontlys med dobbeltfunksjon
Den kompakte og attraktive enkelt-LED bifunksjonelle frontlykten leverer kraftige nær- og fjernlys med utmerket lysfordeling og myke kanter som er behagelig for øyet. En frontlykt med enkel projektor gir MT-09 SP et virkelig uttrykksfullt nestegenerasjonsutseende, mens LED-blinklys skaper en signatur Y-form som matcher LED-baklysene.
Quick Shift System (QSS)
Det nye opp-og-ned Quick Shifter System gir en mer sportslig kjøreopplevelse ved superraske oppgiringer og dermed raskere akselerasjon fra den kraftigere 890cc CP3 motoren. Nedgiringsfunksjonen gir jevnere giring som holder chassiset stabilt også i svinger og gir en mer kontrollert følelse ved nedbremsing.
EU5 890cc CP3 motor
Den ny-utviklede 890cc væskeavkjølte 3-sylinders motoren er lettere, raskere og kraftigere, og gir mer dreiemoment ved lavere turtall. Inntakssystem og dobbelt eksosrør med flott lydeffekt, som virkelig gir deg en følelse av akselerasjon. Drivstoffinjektorer gir økt effektivitet. og den optimaliserte girutvekslingen med en forbedret A&S kløtsj passer til høyere ytelse fra den EU5-kompatible motoren.